fbpx
dharana zelhem

Home


Geluk begint niet bij een relatie, een vakantie, een baan of meer geld.
Het begint bij je eigen gedachten en wat jij iedere dag tegen jezelf zegt.

Ik vond altijd alles en iedereen belangrijker dan mijn eigen gezondheid!
Maar gelukkig ben ik in gaan zien dat tijd investeren in mezelf de beste keuze was die ik ook ooit kon maken.
Ben jij ook klaar voor die stap?

OVER MIJ

 

 

Mijn naam is Nanda van Londen. Geboren op 24 januari 1985. Ik woon in Zelhem met mijn man en twee dochters. In mijn vrije tijd hou ik ervan om gezellig met vriendinnen uit eten te gaan. En om te genieten van mijn gezin.

Ik heb geleerd om te gaan houden van de stilte en kan tegenwoordig ook heel goed alleen zijn. Ik laad mezelf op door te mediteren, bewust te ademen, een massage, een goed boek, yoga of lekker in de natuur te zijn.

Ik heb 7 jaar geleden een angststoornis gehad en nu kan ik zeggen dat ik daar super dankbaar voor ben.

Ik ben zorgzaam, gevoelig, introvert, enthousiast, een doorzetter, sportief, eerlijk en vooral creatief.

Ik zet iedere dag mijn wekker op tijd om te gaan wandelen/hardlopen/mediteren of om ademoefeningen te doen zodat ik in alles rust mijn dag kan beginnen zodat ik daar de hele dag profijt van heb.

Ik  hou van gezonde voeding, al blijft dat wel een lastig dingetje aangezien de snoeppot mijn beste vriend is;)

Ik kan echt genieten van diepgaande gesprekken maar ik kan ook heel blij worden van een avondje gek doen ( vooral met carnaval;))

Meer over mij

Meer over mij op beeld

Wat ik je graag wil leren is:

 

 

Manieren om beter en sneller te ontspannen

Hoe je van angst naar ontspanning gaat

Hoe je rust in je hoofd creëert

Hoe je beter in kunt slaap komen of minder vaak wakker wordt

Hoe je van negatief naar positief denken kunt gaan

Hoe je meer energie over gaat houden aan het einde van je dag

Hoe je beter over jezelf kunt gaan leren denken

Hoe je beter voor jezelf kunt gaan zorgen door andere keuzes te gaan maken

Hoe je meer leert genieten van de kleine dingen

Hoe je leert omgaan met lastige situaties

 

Ik wil dat alles doorgeven in mijn yogalessen, meditatiecursussen , retraitedagen en tijdens de 1 op 1 coachingsessies.

“Laat het in je gedachten regelmatig vakantie zijn.♥”

mijn thema's


Ontspanning – Bewustworden – Positiviteit – Lichaam
Geest – Gedachten – Voelen- Adem – Aandacht – Dankbaarheid

5 DINGEN WAAR IK IN GELOOF


 

1.Dankbaarheid werkt. Schrijf iedere avond 3 dingen op waar je dankbaar voor bent en merk het verschil.

2. Je mindset bepaalt ALLES in je leven. Hou hem positief.

3. Lezen en aan zelfontwikkeling doen brengt je ontzettend veel.

4. Van delen word je gelukkig. Zorg goed voor jezelf, dan kun je meer delen.

5. Mediteer, verander je adem en breng je aandacht naar binnen en voel de rust.

Iedere maandagavond geef ik een online les voor diepe ontspanning.

Wat is mediteren?

Mediteren is een techniek om je geest en lichaam rustig te maken en je vrij te maken van stress. Met regelmatig mediteren bereik je geestelijke en lichamelijke rust en ontspanning. Iedereen kan mediteren leren. Er zijn heel veel onderzoeken gedaan naar de resultaten van het mediteren. Een paar voordelen zijn: minder last van angst, creatiever, beter slapen, werkt goed tegen depressies en burn-out. Je krijgt meer zelfvertrouwen, je hebt meer energie over aan het einde van de dag. Je gaat leren dat je niet je gedachtes bent. Je blijft minder hangen in dingen en gaat steeds minder beren op de weg zien. Je kunt daardoor meer loslaten en genieten.

Wat is yin yoga?

In de yin yoga lig je langer in dezelfde houding, meestal 2 a 5 minuten. Zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen. Het is de bedoeling dat je de houdingen doet op een grens van 70/80 procent in de yin yoga. Je gaat op zoek naar de juiste strekking en waar je toch comfortabel in kan blijven. De yin yoga oefeningen zijn heel fijn omdat je even niet intensief hoeft te bewegen, maar juist de tijd kunt nemen voor je lichaam. Bij lichamelijke klachten heeft het ook een herstellende werking als je op een grens van 20 procent gaat zitten. Bijna alle houdingen zijn zittend of liggend. Je hoeft er niet lenig voor te zijn. Het gaat erom dat jij de strekking ervaart in jou lichaam. Het kan ook voor bijna alle leeftijden. Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant, gaat het er bij yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. Yin yoga is de manier om bindweefsel en gewrichten te herstellen en versterken.

Wat is yoga nidra?

Yoga Nidra betekent letterlijk `yogaslaap`. Maar in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, heeft het niet met slapen te maken. Tijdens Yoga Nidra is je bewustzijn tussen waken en slapen, een staat die je normaal gesproken alleen bereikt in je diepe slaap. Een sessie staat gelijk aan vier uur slaap. Daarom voel je je na Yoga Nidra verfrist en uitgerust. Tijdens de yoga nidra word je door mijn stem door de verschillende fases van de beoefening geleid. Behalve diepe ontspanning, heeft Yoga Nidra ook tot doel om je onderbewustzijn op te schonen van diepgewortelde stress. Je zult misschien merken dat je beter en dieper slaapt, je kunt je beter concentreren, meer rust, creativiteit en energie hebt en dat je immuunsysteem sterker wordt. Daarnaast kan deze vorm van yoga helpen tegen angsten, depressie, burn-out en zelfs een te hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten.

laatste nieuws

wat je wilt weten


Nieuwsbrief ontvangen


Copyrights © Dharana Zelhem / © handig! media 2018 All Rights Reserved - Photography @priscavisser - Algemene Voorwaarden en Privacy beleid